Logowanie

System Zarządzania Operacyjnego

Narzędziownia Właściciela, Prezesa, Dyrektora Generalnego, który wraz z menedżerami zarządza wszystkimi aspektami działania firmy

Czego nauczysz się z kursu

  • Tworzenie mechanizmu zarządczego trzymającego w ryzach wszystkie sprawy w firmie
  • Precyzowanie oczekiwań dotyczących wyników pracy menedżerów
  • Kształtowanie struktury spotkań menedżerskich, aby prowadzić sprawy bieżące i sprawy strategiczne
  • Wdrażanie zmian w organizacji – nowych rozwiązań lub modeli działania
  • Budowanie systemu przepływu informacji w organizacji
  • Prowadzenie efektywnych spotkań zespołu menedżerskiego
  • Znajomość narzędzi mobilnych i desktopowych wspomagających zarządzanie i współpracę zespołu
  • Kształtowanie współpracy pomiędzy menedżerami w firmie na polu zadań i projektów oraz wspólnych spotkań
  • Wizualizowanie danych liczbowych w graficznej formie – budowanie pulpitów menedżerskich [dashboard]
  • Zarządzanie zadaniami i projektami

Szczegóły kursu

System Zarządzania Operacyjnego to mechanika precyzyjna. Polega na uchwyceniu wszystkich spraw prowadzonych w firmie, przyporządkowanie odpowiedzialnych, określenie celów i bieżące monitorowanie ustalonych tematów w duchu partycypacji i poczucia odpowiedzialności za okręt, na którym płyniemy. Kiedy to czytasz – widzisz banały i to jest ta pułapka; przy słowie mechanika jest jeszcze słowo „precyzyjna”.

 

System Zarządzania Operacyjnego faktycznie nie jest skomplikowaną strukturą, dlatego poznałem w swojej karierze wiele firm, w których Właściciele i Prezesi – przekonani o „dziecinnej prostocie” tego tematu i przekonani, że świetnie sobie z tym radzą – w dobie zaostrzenia konkurencyjności rynku notowali spadki, które niejednokrotnie przybierały bardzo niebezpieczną skalę. Dzieje się to stale wokół nas.

Kurs „System Zarządzania Operacyjnego” został oparty o proste metodyki znane od wielu lat i sprawdzone na przestrzeni ostatnich 10 lat współpracy ze średnimi i dużymi firmami polskimi oraz korporacjami. Zastosowanie tych metodyk zostało sprowadzone do formy, która jest uniwersalna dla każdej branży i wielkości organizacji. Wielu Klientów na przestrzeni czasu powtarzało zdanie „my jesteśmy specyficzną firmą”. To się nie potwierdza w praktyce. Specyfiki w firmach poszczególnych branż i wielkości firm to 15-20% całości. 80% wszystkich mechanizmów jest wspólnych dla biznesu.

Metodyki w tym kursie zostały dodatkowo osadzone w konkretnych rozwiązaniach informatycznych – aktualnie funkcjonujące aplikacje desktopowe i mobilne, które zostały przez mnie sprawdzone i spisują się bardzo dobrze w pracy indywidualnej i zespołowej. Wszystko po to, abyś był w stanie „od ręki” wdrożyć zagadnienia, o który będziemy mówić. Zależy mi, abyś nie poświęcał zbędnego czasu na wdrożenie. Oczywiście pozostawiam Twojej decyzji wykorzystanie tych czy innych aplikacji, jeśli już używasz innych rozwiązań.

Uczepmy się słowa „precyzyjna”. Ma to znaczenie o tyle, że wielu liderów organizacji ma poczucie, że ich firma „generalnie” bardzo dobrze działa. Tylko „generalnie” leży bardzo daleko od „precyzyjnie”. „Generalnie” już nie wystarcza, aby generować zyski, ponieważ bezpowrotnie minęły czasy, kiedy marże były tak wysokie, że gotówką można było pokryć niedociągnięcia.

Aktualnie mamy dynamicznie wzrastającą konkurencyjność, która nie pozwala nam robić „transakcji życia”, więc nie przykryjemy niedociągnięć generujących koszty nadmiarem gotówki. Jeśli poprzez niedoskonałość generujemy zbyt wysokie koszty, a nie mamy wysokich marż – jedziemy po równi pochyłej, która niedługo doprowadzi do braku płynności. A jeśli dodatkowo czeka Cię zmiana w kierunku „Przemysłu 4.0” – ze słowem „generalnie” na ustach będziesz widział odjeżdżający pociąg, do którego nie będziesz w stanie wejść.

System Zarządzania Operacyjnego definiuje kilka kluczowych spraw w Twojej organizacji, które mają bezpośrednie przełożenie nie tylko na kondycję, ale też trwałość i bezpieczeństwo firmy:

  1. Konkurencyjność i skuteczne zdobywanie Klientów (zarządzanie operacyjne prowadzi sprawy wzmacniające firmę na wszystkich frontach, które cenią sobie Klienci i mają znaczenie w budowaniu transakcji).
  2. Sprawność operacyjna poprzez procesy i wskaźniki (optymalizacja działań, optymalizacja kosztów, skrócenie czasów i wzmocnienie obszaru utrzymania Klientów przez wysoką jakość obsługi).
  3. Przegląd sytuacji finansowej i operacyjnej, szeroka analityka pozwalająca diagnozować deficyty i reagować dynamicznie (poczucie bezpieczeństwa, balansu, pełnej świadomości i kontroli nad sytuacją).
  4. Zarządzanie przyszłością, budowanie scenariuszy na przyszłość, tworzenie wizji i jej sukcesywne realizowanie nie tylko przez lidera organizacji, ale wspólnie, przez wszystkie zespoły tworzące firmę.
  5. Satysfakcja i zaangażowanie załogi oraz mniejsza rotacja.

W tym kursie łączymy słowa „prostota” z „precyzją”, aby wyeliminować „generalnie”. Wszystko jednak oparte jest o założenie, że będziesz wdrażał te kwestie wraz ze mną. Wtedy osiągniemy wspólne zrozumienie na najwyższym, praktycznym poziomie. Podczas każdej lekcji bierzemy na warsztat konkretny temat. Tematów mamy w sumie kilkanaście, a każdy z nich oparty jest o:

  • konkretne case study (określenie realnego problemu organizacyjnego),
  • podkreślenie przyczyn istotności danego tematu (Twoje poczucie ważności i wyeliminowanie pominięcia ważnego tematu),
  • zakres pracy do realizacji a najczęściej szczegółowy instruktaż, abyś był w stanie objąć całą pracę, która jest do wykonania, aby sfinalizować ten temat,
  • wskazówki dotyczące ewentualnych błędów, abyś zawsze miał najlepsze praktyki eliminujące „wilcze doły”, które mogłyby Cię spowolnić i zirytować,
  • zadania do realizacji dla Ciebie, aby było klarowne, co jest do zrobienia w kolejnych krokach.

Ten kurs został opracowany tak, aby w idealny sposób pasował do firmy zatrudniającej 70-300 pracowników.

Jeśli Twoja firma zatrudnia mniej osób – zobaczysz pewne kwestie, które będą dla Ciebie zbyt „wydumane” i nie będziesz czuł palącej potrzeby ich wdrożenia. Zobaczysz jednak, że przy wzrastającej liczbie pracowników temat stanie się istotny.

Jeśli natomiast Twoja organizacja zatrudnia więcej osób – zobaczysz, że pewne aspekty wymagają odrobinę większej złożoności oraz poświęcenia więcej czasu na pewne prace, a z drugiej strony przerzucenia pewnych czynności na poszczególne szczeble zarządzania, ponieważ Tobie samemu trudno będzie objąć pewne aspekty a nawet będzie to niepotrzebne.

Bądź co bądź – rdzeń metodyki jest niezmienny i gorąco rekomenduję potraktować poważnie każdy z tematów; nawet ten o ustaleniach dotyczących zarządzania plikami w organizacji

Na każdym etapie kursu jestem do Twojej dyspozycji. Wyszukanie mnie w przeglądarce pozwoli Ci dotrzeć do mojego maila i telefonu. Preferuję SMSy, więc serdecznie zapraszam Cię do korespondowania ze mną tym kanałem. Jeśli temat będzie tego wymagał – będziemy umawiali się na rozmowę telefoniczną.

Życzę równoległego wdrożenia, cierpliwości w porządkowaniu spraw oraz w reagowaniu na trudności dnia codziennego, przenikliwości w analizowaniu przyczyn zachowań ludzi i przyczyn obserwowanych zjawisk oraz przede wszystkim DYSCYPLINY, KONSEKWENCJI i WYTRWAŁOŚCI w doprowadzeniu spraw do końca.

Wszystkiego dobrego!

Robert Noworolski

Program szkolenia

1 – Wprowadzenie oraz Składowe konceptu Operacyjnego Zarządzania Organizacją 00:00:00
2 – Tworzymy Zespół Zarządzający i określamy procesy należące do członków Zespołu 00:00:00
3 – Określamy wskaźniki efektywności / cele do osiągnięcia dla poszczególnych członków Zespołu Zarządzającego BEZPŁATNA LEKCJA 00:00:00
4 – Wizualizowanie wskaźników przypisanych do każdego z członków Zespołu Zarządzającego 00:00:00
5 – Generujemy katalog działań cyklicznych i jednorazowych dla każdego z członków ZZ 00:00:00
6 – Zarządzamy działaniami cyklicznymi + narzędzia 00:00:00
7 – Zarządzamy działaniami jednorazowymi + narzędzia 00:00:00
8 – Zarządzamy działaniami zespołowo – narzędzia 00:00:00
9 – Umawiamy się na standardy zespołowego zarządzania działaniami 00:00:00
10 – Umawiamy się na standardy zarządzania przepływem informacji 00:00:00
11 – Umawiamy się na standardy zarządzania plikami 00:00:00
12 – Wprowadzenie mentalne – poczucie odpowiedzialności za zadania oraz projekty 00:00:00
13 – Spotkania zespołu zarządzającego – wprowadzenie oraz spotkania operacyjne 00:00:00
14 – Spotkania strategiczne zespołu zarządzającego – częstotliwość, cel, czas trwania i agenda 00:00:00
15 – Spotkania taktyczne i tematyczne zespołu zarządzającego – częstotliwość, cel, czas trwania i agenda 00:00:00
16 – Umawiamy się na kluczowe kwestie dotyczące formuły i przebiegu poszczególnych spotkań 00:00:00
ROZPOCZNIJ SZKOLENIE
  • 1.299,00
  • UNLIMITED ACCESS
17 ZAPISANYCH UCZESTNIKÓW

 

PRODUKT ONLINE
Dostęp online 24/7 od razu po zakupie

 

Prowadzi:
Robert Noworolski

Przedsiębiorca, doradca strategiczny specjalizujący się w zarządzaniu sprzedażą oraz zwiększaniu przychodów. Absolwent Finansów Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Trener metodologii Insights Discovery™. Certyfikowany menedżer projektów PMI® (certyfikat CAPM®). Certyfikowany trener Szkoły Trenerów TROP. Blisko związany z gronem konsultantów INFOTEAM Sales Process Consulting AG. Na przestrzeni ostatniej dekady prowadził szkolenia dla przedstawicieli 500+ firm, a w samych warsztatach menedżerskich wzięło udział ponad 800 menedżerów z szerokiej palety branż. Przeprowadził blisko 100 dedykowanych projektów doradczych oraz procesów transformacji, których celem było zwiększenie przychodów i zyskowności. Jego dziedzinami specjalizacji są: przeprowadzanie zmiany modelu myślenia i działania w obszarach zarządzania, marketingu, sprzedaży i współpracy wewnątrz organizacji.

top
X