Dealer Mercedes Sobiesław-Zasada – Case Study

Konkurencja w segmencie dealerów samochodów luksusowych jest duża, a klienci chcący wydać kilkaset tysięcy złotych – wymagający. Aby wyróżnić się na rynku potrzeba dysponować najnowocześniejszymi umiejętnościami w zakresie obsługi klienta, sprzedaży i zarządzania.
Konkurencja w segmencie dealerów samochodów luksusowych jest duża, a klienci chcący wydać kilkaset tysięcy złotych – wymagający. Aby wyróżnić się na rynku potrzeba dysponować najnowocześniejszymi umiejętnościami w zakresie obsługi klienta, sprzedaży i zarządzania.
Przeprowadzone działania
Ewaluacja organizacji
Ewaluacja

Analiza organizacji pozwoliła na dostrzeżenie obszarów jej funkcjonowania, w których większe lub mniejsze zmiany mają znaczący wpływ na poprawę warunków pracy ludzi, a co za tym idzie na ich komfort i wydajność. Są to między innymi: wprowadzenie klarownego systemu motywacyjnego oraz uporządkowanie procesów wewnątrz firmy.

Również analiza wystroju salonu pozwoliła wprowadzić zmiany, polegające na innym ustawieniu samochodów na ekspozycji, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży.

Warsztaty i coaching
Warsztaty i coaching

Załoga salonu wzięła udział w praktycznych warsztatach sprzedażowych, w ramach których mogła poznać idee Komunikacji Nieantagonizującej™ oraz Sprzedaży Transformacyjnej™, a także od razu przećwiczyć oparte o nie rzeczywiście skuteczne metody obsługi klienta.

Przeprowadzony został również konsulting indywidualny dla prezesa i zarządu firmy.

Projektowanie wynagrodzeń
Model projektowania wynagrodzenia

Wypracowany został model, w którym to Pracownicy mogli projektować swoje wynagrodzenie w oparciu o ilość sprzedanych samochodów i udzielone rabaty. Sprawiło to, że ludzie zaczęli aktywnie planować ile chcą zarabiać i tworzyć swoje własne cele sprzedażowe, które zazwyczaj były wyższe niż te, które przygotowywało dla nich kierownictwo.

Spowodowało to, że w połowie roku obrachunkowego zespoły zrealizowały swoje roczne cele sprzedażowe (ilość sprzedanych samochodów).

Budowanie algorytmów
Budowanie algorytmów

Spokój i pewność personelu odpowiedzialnego za kontakt z klientem ma bezpośrednie przełożenie na wysoką jakość ich interakcji, a co za tym idzie – lepsze wyniki sprzedaży. Aby wspomóc pracowników zbudowane zostały bazy algorytmów sprzedaży i obsługi klienta. Zawarte w nich teksty i wskazówki pozwalały załodze przygotować się na różne sytuacje, które mają miejsce podczas kontaktów z klientem i wiedzieć, jak odpowiednio na nie reagować.

Tak, aby klient, przychodząc do salonu Mercedes Sobiesław-Zasada, czuł się po prostu dobrze.

Rezultaty
Mapa Polski

miejsce w Polsce wśród salonów Mercedes pod względem wzrostu dynamiki sprzedaży

Mapa Europy

miejsce w Europie wśród salonów Mercedes pod względem wzrostu dynamiki sprzedaży

Twojej Firmie też możemy pomóc osiągać jeszcze lepsze rezultaty

Porozmawiajmy o Twoim Biznesie